dilluns, 6 de maig del 2013

Waypoint 2: International Trail Marathon Roses – Cap de Creus...

Avui us parlaré de la primera aturada del compte enrere, la meva participació a la segona edició de la marató Roses – Cap de Creus que, organitzada per Klassmark Trail, es va disputar aquest passat dissabte 5 de maig de 2013.

Vaig decidir de participar-hi com un entrenament de cares a Transvulcania, així doncs la vessant competitiva no comptava massa. No em vaig marcar cap objectiu, el més normal hagués estat intentar millorar el temps del 2012, però no, vaig decidir acompanyar en Pere i en Josep a la cursa.

El dia pintava calorós, i així va ser. Per sort l’organització va encertar i l’hora de sortida es va avançar respecte l’edició anterior, així una bona part de corredors podrien patir el sol del migdia just a la baixada final, però val més no avançar-se i anar pas a pas.

Poc abans de les vuit del matí a la rambla Ginjolers de Roses, al voltant de 300 valents i valentes estàvem preparats per recórrer 42km amb 2.000D+ pel PN del Cap de Creus i voltants, algun que altre acompanyant, algun veí despistat, es trobava amb aquell grup de gent amb calça curta i samarretes mentre anava a comprar el diari o l’esmorzar, la gent de la organització i segurament algú que encara s’havia de posar al llit, molt normal a aquestes hores.

Abans de començar saludaves aquest, aquell i el de més enllà, parlant d’objectius de reptes futurs, de lo bé que s’hi està al llit, per passar els minuts fins a l’hora de sortida, tres, dos, u, zero i a córrer, bé, a trotar. 100 metres després de començar la cursa decideixo treure’m la samarreta, avui farem un Krupicka.

Per sortir de Roses enfilem la rambla amunt en direcció als peus del Pic de l’Àliga, punt en el que canviem l’asfalt per terra, aquí comença de debò la cursa per als que ens agrada la muntanya. Com ja he dit la intenció és fer la cursa amb en Pere i en Josep, però la cabra tira a la muntanya i a la que comença a pujar no me’n puc estar i comença l’espectacle.

Prem-ho fort l’accelerador fins al coll del pic, lloc on comença la baixada, i espero que arribin en Pere i en Josep, si nois i noies, avui toquen sèries en pujada. Si hi hagués algun contratemps, només hauria de baixar una mica a veure què passa, però esperem que no toqui. Com que la baixada és força perillosa, l’any passat hi va haver un accident dels greus, ens ho agafem amb molta calma i anem els tres junts xino-xano fins al començament de la pujada al Coll de Sant Genís.

Altre vegada vaig fent la pujada a base de sèries, la gent al·lucina una mica, segurament em prenen per boig, però crec que m’anirà bé de cares a dissabte vinent, de tant en tant baixo ritme i espero en Josep i en Pere, per comentar la jugada i veure com van. A dalt a Sant Genis ens tornem a agrupar.

Seguim amunt i torno a apretar de valent, m’ho estic passant molt bé, doncs cada vegada que m’aturo em permeto el luxe de contemplar una estona el paisatge i val a dir que aquí sempre és espectacular. Definitivament m’aturo a dalt de tot, a punt per enfilar la carena. Com que la conec força, l’he fet unes quantes vegades, la fem junts d’aquesta manera els vaig fent de guia, un dia hem de tornar i fer-la amb calma, tot passejant.

A poc d’arribar al castell de Sant Salvador de Verdera, ens trobem amb l’Oriol Batista, fotògraf oficial de la cursa, ens creuem quatre paraules i a seguir, no tinc cap dubte que surtirà alguna foto interessant per penjar per aquí.

Arribada al castell i baixada cap a Sant Pere de Rodes, calma xixa a la baixada, no cal carregar massa quàdriceps. Per trobar el primer avituallament hem d’anar fins al final del passeig que ens porta al començament de la baixada a La Selva de Mar. Hi ha de tot, aigua, isotònic, plàtan, taronja, llaminadures, etc...i, com a la resta d’aturades, uns voluntaris de deu, a punt per omplir bidons, tirar-nos aigua pel cap o el que faci falta.

La baixada tranquil·la, cal conservar pota, que encara queda la meitat del desnivell. Per acabar d’arribar a Port de la Selva, una mica de pla, aprofito per fer-la petar una estoneta amb en Marc, enhorabona pel sub 6. Agafem forces a l’avituallament i a buscar la següent pujada.

Continuo amb una altre estripada, la pujada és de les maques, així que gas, gas, gas i amunt, forçant la pota al màxim, espero aquell parell, tot fent-la petar amb un trio que donaven ànims als corredors i corredores, i a fals planejar una mica fins a l’avituallament. En aquest tram ens trobem amb ciclistes que estan fent una ruta per Cap de Creus, entre ells hi ha en Canet i ens saludem, creuem quatre paraules i a continuar endavant.

Un cop a l’avituallament una darrera pujada abans d’enfilar la baixada a Cadaqués, una vista espectacular del far de Cap de Creus és un regal a aquestes alçades. La baixada és molt pedregosa, ja ho recordava de l’any passat, en Josep pateix una mica en xutar pedres de manera involuntària, cau algun renec, però per ara sembla que tot va prou alhora.

A Cadaqués omplo per primera vegada el bidó, toca provar que tal la ronyonera amb el bidó carregant aigua, i he de reconèixer que no va tant malament com m’esperava, a Zegama tinc clar que em tocarà anar així encara que intentaré portar-la el màxim de temps buit.

Creuem el passeig, i anem a buscar el camí cap a Jòncols. Una altre pujada que faig a full des del minut 0, en prou feines camino més que en un parell de punts, son uns dos o tres quilòmetres amb el regal de la vista de Cadaqués. En arribat a l’avituallament m’assec en una pedra a esperar-los.

A la que comença a arribar gent que anava per darrera nostre em preocupo una mica, però no és fins que arriba en Marc que m’informa que en Pere està amb rampes, així que decideixo fer mitja volta i anar-los a buscar.

Al cap de poc més de 500 metres de baixada, em trobo en Josep que està pujant, en Pere ha hagut de fer mitja volta cap a Cadaqués per precaució, els isquiotibials començaven a queixar-se més del compte i el perill de trencament era alt. Llàstima, però ara queda mirar endavant i acompanyar en Josep els 17 quilòmetres que ens queden.

El sol comença a apretar de valent i el cansament acumulat es fa present, així que hem de reduir el ritme per tal de conservar tantes energies com sigui possible, en general tothom comença a anar força cuit. Després de l’avituallament toca pujar una mica, per encarar una de les baixades més boniques de la cursa, amb el cap de Norfeu present en tot moment.

Queda la darrera pujada i ja tot avall, a la meitat de la pujada un avituallament per recuperar una mica. Serrar les dents i apurar fins a dalt, intento animar en Josep, que ja no queda res per arribar. Comencem a encarar la baixada i la vista de cala Montjoi és preciosa, la baixada és pedregosa, les ganes d’arribar al final son immenses.

El final del recorregut és diferent al de l’any passat, ressegueix la zona de dolmens de la Creu d’en Corbatella, un encert si vas bé, però una tortura pels que només tenen ganes d’arribar. En acabat el recorregut pels dolmens, riem una estona amb la gent de l’avituallament, com es pot tenir fred amb la calda que fot, pregunteu-li a una de les noies que ens esperaven allà.

Seguim endavant, doncs només queden tres quilòmetres per arribar, després d’un corriolet ja enfilem l’asfalt en direcció al port, un cop a l’Ona agafem  el passeig, a la corba d’arribada les fotos, gràcies com sempre, uns metres més i una altre marató al sac, una de les menys patides físicament.

Bones sensacions per Transvulcania, un plaer donar suport per aconseguir l’objectiu a en Josep, una veritable llàstima que en Pere no pogués fer-ho.

El temps oficial, el menys important, 6:20:47.

Felicitats a l’organització, als voluntaris, a la gent que ens ha animat pel camí i a l’arribada, a la resta de corredors i corredores pel bon rotllo en cursa.

Ara a pensar en La Palma.

Salut i tramuntana!!!!!

PD: les fotos les penjaré a part, doncs per ara no estan disponibles.